Saturday, June 6, 2009

Tabahkan hatimu..

Minggu lalu aku tak sempat nak update blog, almaklumlah kursus, outstation yang tak dapat aku ketepikan dalam menjalankan amanah. Beberapa siri kejutan melanda diri aku dan juga kehidupan aku skang nie. Aku dihujani pelbagai persoalan yang sering menggaru2 kepala otak aku berkenaan dengan landasan hidup yang perlu aku tempuhi peringkat demi peringkat. Mampu kah aku?. Pastinya insan disekeliling juga menempuhi kehidupan masing masing..semua diuji..sama adil dan saksama uang termaktub dalam perjalanan hidup yang tertulis sejak azali lagi.Seorang rakan aku yang baik berkongsi ayat ayat..bukan ayat ayat biasa. Ayat ayat dari kitab kita.

Surah alhijr ayat 3; terjemahannya:
Biarkanlah mereka makan dan bersenang-lenang dengan kemewahan dunia dan dilalaikan oleh angan-angan (daripada bertaubat dan insaf) kemudian mereka akan mengetahui kelak (bencana perbuatan mereka).

Dalam erti kata yang simple untuk difahami, sekiranya seseorang tidak jujur atau lalai dalam melakukan apa jua tugas dan amanah yang diberikan...akhirnya akan membawa kerugian kepada diri mereka sendiri. Aku sedaya upaya jujur walaupun kadang kala orang sekeliling menekan aku dengan pelbagai karenah dan saiko dalaman yang rasanya aku belum matang dalam memahami semua itu. Aku yakin, apa jua yang aku alami sekarang ni adalah ujian daripadaNYA. Ada hikmah disebalik semua itu. Moga aku tabah. Amin..



No comments: