Sunday, January 2, 2011

#14 terus terang kan lebih baik?

Selalunya kalau adat berkawan, sikap terus terang selalu diamalkan. Kalau tercicir sekali dua itu, bisa dimaafkan, almaklumlah kita ni manusia, tidak semuanya perfect mengikut acuan pemikiran kita. Tapi.. bila selalu bertindak untuk tidak bercakap benar (selalu ok...selalu), rasa hormat terhadap kawan akan tercemar.

Namun begitu, indahnya sikap manusia kekadang rasional untuk menerima hakikat seorang kawan, walhal dah banyak kali diperlakukan sebegitu. Namun tidak sekali2 untuk membalas... biar Tuhan sahaja yang tahu apa yang bergelodak dihati.. biar Dia yang tentukan semua, barangkali memang salah sendiri..untuk menginsafi & berfikir betapa besarnya kuasaNYA..sehingga perkara kecil di mata orang bagi kita terlalu besar...betapa ujian sebegitu kecil mampu menggugat justifikasi akal logik kita untuk tidak kecewa..tapi pada hakikatnya memang kecewa.

Pengajarannya, lain kali berterus terang sajalah, tak payah nak citer pusing-pusing, bukan tak mahu tolong, tapi ikhlas memohon tak jadi hal punyalah beb... minta tolong je, takpayah buat citer ye..(takpa..dah tau dah.. sebelum nie penah gak buat kan?)



..:ciluk dari myspace orang:..

p/s ade ke aku buat camtuh kat enko?

No comments: