Friday, October 16, 2009

tik tok tik tok...

Ahad..Isnin..Selasa..Rabu..Khamis..dan tibalah Jumaat.. Huhu.. memang tak sempat aku nak updated..aku cuma sempat bermain FarmVille aje kat Facebook. Huhu..sebelum aku pernah cuba cuba untuk menanam pokok sendiri....aku beli pot, tanah-tanih, seed. Yang paling klakah masa nak pilih tanah yang mana seswai nak tanam pokok bunga..hehe..macam tak caya je aku nak tanam pokok bunga time tuh,memang enthusiam aku begitu tinggi nak tanam pokok bunga..pas pokok bunga tanam cili..hehe..takyahlah beli cili lagi sebab aku nie memang kuat makan cili..hehe..kekadang kalau aku diusik kuat makan cili oleh member aku mengiyakan aje..hehe..bila aku kata tak pedas..diorang kata pedas..arsanya kalau aku jadi judge masakan memang tak bolehlah silap silap aribulan semua sakit perut memandangkan masakan yang terlalu pedas.. erk..rasanya dah tersasar matlamat nak tulis apa aku nak tulis..main tulis aje..

Actually aku deman & batuk batuk..batuk takpe, selsema sekali..memang susah sangat nak fokus kerja kalau dah sakit..so better wat keje slow slow daripada banyak buat silap n at the same time jaga kesihatan sekali. kang salah wat ..stress..kang stress..takleh nak wat keje..bila stress semua benda buat tak jadik aje. Walaubagaimanapun ...hidup nie kena terus..ader orang kata bila kita nak kita tak dapat..bila kita dapat kita tak nak, tapi kita tak tau apa yang kita dapat tu mendatangkan hikmah pada kita, mungkin Allah sengaja tak bagi apa yang kita nak.. maybe ade post post sebelum ini aku post..tapi tulah lumrah manusia sentiasa lupa, sentiasa kena "update" diri sendiri upaya kita tak mudah down n seumpama dengannya..

Hidup ini kita harus bersyukur dengan apa yang kita dapat setelah melakukan segenap usaha kita terhadap apa yang kita inginkan. Kena usaha dulu baru terima dengan syukur dan sabar. Seharusnya juga kita harus ukur kemahuan kita dengan usaha dan keupayaan kita.

Well..that's the story for today..ader keje nak wat hihi!!

TBC




No comments: